Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Lina - 7 juli 2008 09:52

Hej!

Statusrapport på foten; idag går jag för första gången utan att halta..!
Whoohoo!
Den är inte alls speciellt blå längre, och jag har införskaffat ett fotledsskydd som jag kan ha i stället för lindan, mycket smidigt. (5 dollar på amerikanska campen, som hittat!)
Jag är dessutom en duktig patient och rehab-tränar varje dag på doktorns order. Det gör sviiinont i vissa lägen, but hey, det går ju framåt i alla fall. Uppenbarligen.

Här är allt enligt rutin i övrigt, solen skiner men i övrigt är det måndag med allt vad det innebär; trasigt nätverk, trasig fax, tjo, tjim, strömavbrott och lite annat smått och gott.
Igår skulle jag lämna en säck inne i kommandocentralen, där var det full rulle, för allt hände på en gång, radiosambandet med två bevakningsstationer gick ner, strömmen hade gått, larmet tjöt pga. elavbrottet och det rapporterades in skottlossning utanför campen. Jag smög ner min stackars lilla säck och försvann igen, lika fort som jag kom. De hade liksom fullt upp!

Igår var vi iväg till amerikanska campen som sagt, Stina och jag, så jag passade på att lämna några märken på "min" amerikans kontor och nu får vi se när jag för möjlighet att hämta de jag får i utbyte. Vi har mailkontakt varje dag, vilket gör att det vid vår Internetdator på jobbet numera ligger en svensk-engelsk ordbok. :)
Bra träning för mig som är mer än ringrostig när det kommer till att skriva på engelska.

Det gick för övrigt bra att hålla spinningpass i torsdags, och igår när vi var ute och svängde ringde min spinningkollega och undrade om jag kunde ta hennes pass också, så jag körde ett pass för tre tappra i ett mer än bastuvarmt tält igår kväll. Phuuu!
Efter det kopplade vi av med lite grillad kalkon på vår nyinvigda uteplats samt låg i varsin soffa och tittade på "Dirty dancing". Söndag är min favvodag!

Nu ska jag gå och JOBBA. Faktiskt! :)
Vi hörs snart!

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards