Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Solbränna, sand och skitiga kläder

Av Lina - 23 juli 2008 16:35

Hej på er.


Hoppas allt är bra med er. Med mig är det... helt okej.
Det går magsjuka på campen, så man mår ju konstant illa - som tur är så är det till största delen psykiskt... ;)
Foten började krångla igen igår, vissa lägen hugger det till ordentligt, men det är inget som inkräktar på varken jobb eller träning, som tur är.

Igår ja, det var en alldelens speciell dag. Jag fick vara med och köra eskort, och hejj vad det gick! Det var otroligt roligt.

Vi övade eskort under lumpen, men det här var annorlunda, trafiken tätare än i dalaskogarna, dessutom militärpolisen först med blåljus och sirener.
Jag njöt varje sekund och vill ha mer, mer, mer, så klart.
Vi var på besök på den tjeckiska campen med två av våra bandfordon, en liten uppvisning av PBV och bandvagn. Själva uppvisningen/provkörningen ägde rum på ett fält som såg ut som en stor sandlåda. Därav såg var vi otroligt dammiga och skitiga när vi kom därifrån. Trots att jag tvättat mig två gånger tyckte log.assistenterna att jag såg ut som ett lik när jag kom hem, helt dammblek i ansiktet. Men KUL var det!!

Först när vi kom till tjeckiska campen var vi tvungna att byta däck på lastbilen... Hm! Så jag fick arbeta med kroppen lite, det var ovant.
Jag fotograferade en hel del, bidrar med några bilder nedan.
Innan vi åkte hem fick vi byta däck på trailern också. Hoppsan.
Så klart var det innerdäcket båda gångerna. Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt?

Idag har det regnat och varit kallt större delen av dagen, precis som det regnade och åskade något så alldelens grönjäkligt igår. Det var nästan otäckt. Jag går i "tjockis" till och med, vår tjusiga ylletröja. Den är något varm men vad gör man inte när uniformen är på tvätt?

Jag är dock i stort behov av just kyla och moln, eftersom jag häromdagen drog på mig en kraftig... solbränna. Jag solade i söndags när jag var ensam och övergiven på campen och det gjorde jag så bra att jag lyckades bränna mig i... urringningen så att säga. Och på axlarna och övre delen av ryggen. Hm. Så bara sol och värme utanpå t-shirten har gett upphov till smärta.
Inte så bra!

Nu till bilderna!

Totte och Wieslander byter däck på bilen... Hm. :)

 

PBV in action..!

Kanske inte SÅ konstigt att vi var skitiga när vi kom hem efter att ha stått i den där sandlådan halva dan!

Totte lastar PBV efter konstens alla regler. :)

 
 
Ingen bild

storasyster

24 juli 2008 20:45

ser precis ut som när jag e på jobbet å kidsen kör med bilarna i sandlådan..känner mig som hemma när jag ser korten:)Ja nu får du regn några dagar för nu äntligen har vi fått solen..KRAMIS å DU är bäst!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards