Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Halvvägs

Av Lina - 19 juli 2008 20:56

Ja, nu är vi halvvägs genom missionen.
En del tycker att det är fantastiskt skönt, längtar hem varje dag och räknar minuter till hemresan.
Jag är inte en av dem. Visst längtar jag, men jag längtar inte hem, jag längtar efter människorna, familjen så klart, allra käraste syskonbarnen, jag längtar efter plutonen, grillfest, öl och tältning, jag längtar efter upplevelserna, Gotland med mamma och pappa, mitt-i-sommaren-semestern som jag lovade mig själv förra året, jag längtar efter att få bada, sola, vara.
Men jag längtar samtidigt inte hem till en tom tvåa i betongen.

Snart har det gått ett år sedan jag ryckte in i lumpen, och antalet nätter jag spenderat i min egen säng sedan dess är lätträknade.
Kanske är det därför jag känner att mitt hem är här.
Mitt hem är där mitt hjärta är, och just nu är det i Kosovo, precis som mitt hem var på Kasern i höstas.

Jag letar nya jobb, det är inget att hymla om, för sånt är läget. Jag vill inte gå tillbaka till mitt gamla jobb när jag kommer hem. Min tjänst är inte min längre, jag får gå tillbaka ytterligare ett steg, till Syd och bäringen, och det är inte det jag vill. Jag vill något nytt.
Jag vet bara inte vad.

Halva missionen har gått, och jag har lärt mig så otroligt mycket mer än jag kunde ana från början. Jag har träffat människor som berör, som får mig att leva ,som får mig att skratta, som får mig att må bra. Jag har fått ta del av en gemenskap som är unik.

Det kanske inte var så tokigt ändå, att sälja sitt förstånd till Försvarsmakten.

 
 
Carolin

Carolin

20 juli 2008 12:17

hej vännen....ens hjärta kan också vara där ens vänner är, och du har vänner som väntar på dig här hemma!!
Stanna så länge du vill, åk var du vill, men glöm inte vi här hemma också vill få vår del av LKarlsson! kram....

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

stora syster

20 juli 2008 12:23

Ja men tänk så rätt du gör som gör allt det där..här e allt som vanligt barn,jobb å nu semester men allt bara ångar på inget nytt här hemma..DU gör så rätt å e så BÄST..kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards