Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Lina - 30 januari 2010 14:00

... är jag på att uppdatera just nu.

Kan bero på att jag varit i fjällen utan Internet. ;)


Mamma, pappa, Hugo och jag drog nämligen till fjälls i söndags, till Tandådalen. Hann med två fina dar på längdskidorna innan det på grund av snöstorm var dags att dra hem. Fick sova en natt till i min egen säng innan jag packade och stack tillbaka till Balkan.
Fjällvistelsen var för övrigt precis vad jag behövde, dels kvalitetstid med mina kära föräldrar och dels vila, läsa böcker och bara vara, snabbladdning av batterierna.

På vägen till flyget var tåget så klart sent, igen, så jag fick springa 600 meter hinder från tåget ut till bussen men hann, precis på sekunden, trots tung packning. Tur.
Hade säkert löst sig ändå, men det är alltid enklast att hålla sig till planen.

Väl i rätt stad hann jag springa på Stadium och köpa ett par nya träningsbrallor och en top som jag blev blixtkär i, sen älga tillbaka till tågstationen, taxin som kom rymde inte alla utan jag fick vänta. En ganska bra väntan eftersom den så småningom mynnade ut i visitkortsbyte inför eventuell framtida tjänstgöring.
Och när jag ändå hade flytet uppe kom personalcheferna som var på väg ner med goda nyheter när jag anlände till flygplatsen. Er hjälp med tumhållning verkar ha hjälpt! Nu inväntar jag med spänning resultat från Stockholm, men det ser ut att gå åt rätt håll... :)

På kvällen fick jag en körning nästan direkt jag kom ner och efter det har det rullat på. Dieselkörning, mötesplanerande, en massa körande till svenska campen (bara igår var jag uppe i fyra vändor) och pappersfix. Igår kväll tränade jag och sen satte jag mig i min numera tomma barack (franska sågverket har flyttat!) och fick genast tråkigt vilket resulterade i att jag hamnade på mässen och sen sov jag kvar i sommarstugan. Lite kallt, men helt okej.
Ikväll får vi se hur jag roar mig, det är i alla fall spinningdags, får se om det är några som är sugna på att köra lite. Jag är peppad. :)


Nu måste jag gå och jobba. Vi hörs snart igen!

Ovido - Quiz & Flashcards