Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Lina - 9 januari 2010 23:31

Jag glömde det viktigaste!

9 janari är helt klart den GRATTIStätaste dagen på året ju!


GRATTIS således till;
- Flisan, mitt kära gudbarn som fyller år idag!
- Fröken P, som också fyller år idag (dock något fler år än Flisan va?) :)

...och till världens bästa pappa som inte fyller år (inte än, men snart,snart!) men däremot har namnsdag..! Som han delar med ingen mindre än favoritfarbrorn. Så grattis till er också. :)


Av Lina - 9 januari 2010 21:26

Lördag - veckans mest galna dag, arbetsmässigt.
Snabba kast och de mest udda arbetsuppgifter, kan man säga.

Började dagen med en transport, pappersarbete, få signaturer av rätt personer på rätt blankett, rätt ifylld, phu, till kassachefen och gjort upp om kvitton och pengar, hämtat sopsäckar, tvättat bilen, fått skäll för att jag transporterat diesel i bilen, tillbaka till jobbet, supersnabbprintat femton exemplar av alla dokument på min närmsta färgskrivare (två trappor ner, i andra änden av huset?!), print-häfta-sortera, print-häfta-sortera, preparerat en lokal inför möte (två olika sorters vatten per person, pappmuggar, glas åt chefen, namnskyltar vart alla ska sitta, alla papper i ordning, datorn igång, presentationen fungerar, på med TV-skärmen....), haft möte, rättat alla dokument och mailat ut, väntat på feedback, rättat en del annat, fixat lite pappersjobb, laddat för nästa vecka, skapat ett mail och skickat ut till sisodär 50 pers, med dokument som ska ut till heeela KFOR, svettigt, kastat mig i bilen, kört ny transport, suttit i bilen på en camp och väntat två timmar (med en superbra bok, så det var lugnt) och sen kört en total fuling på vägen hem, när vi skulle ut från campen kom högste chefen för KFOR precis och skulle ut, med blåljusen på, vi hade bråttom så då hakade jag helt sonika på dem. Hela vägen hem. Rally, rally! :) Vi slog nytt rekord från den campen och hem... :) Min chef bara skrattade.


Dagens roligaste citat kom från portugisen jag jobbar med, när jag ställt ut alla namnskyltar inför mötet och lämnat en plats utan, så förklarar jag att han inte behöver oroa sig, vi har en sen anmälan och att jag tryckt ny skylt som ligger i laminatormaskinen varvid han tittar tyst på mig en stund och sen spricker upp i ett stort leende och säger;

"I don't worry, and I don't ask! I work with miss March! I know she is in control!" 

Det är jag inte. Men som chefen säger; If you can't make it - fake it! 

Jag vet inte vad f...n jag håller på med ungefär 75% av tiden, men det löser sig alltid... :)

Ovido - Quiz & Flashcards