Alla inlägg under oktober 2008

Av Lina - 8 oktober 2008 17:43

Jag har slut på egna ord tror jag.

"One of us is crying
One of us is lying
In her lonely bed
Staring at the ceiling
Wishing she was somewhere else instead
One of us is lonely
One of us is only
Waiting for a call
Sorry for herself, feeling stupid feeling small
Wishing she had never left at all"

[Abba - One of us]

Ja, vad säger man.
Brevet kom...
Och idag är bara en sån dag.

Av Lina - 7 oktober 2008 13:58

Hej på er.

Ja, det blir en RIKTIG text den här gången, inte en två A4 lång lista.

Jag lovar!

Det händer saker här, vi har officiellt gått in i slutfasen av vår tid här och det ska planeras för än det ena, än det andra.
Slutvård på bilen hade jag igår och som jag vårdade, jodå. Fick en av skyttesoldaterna att skratta högt och hjärtligt. Tur man kan roa någon.

Han tyckte att jag hade en intressant arbetsställning då jag låg på mage som en strandad säl på bussens baksäte med huvudet under sätet, frenetiskt skrubbandes golvet med en rotborste, samtidigt som jag tog spjärn med foten mot ena dörrkarmen för att inte ramla. :)
Smidig som ett kassaskåp med öppen dörr!

Jag fick nästan godkänt på visitationen också. Bara en liten detalj som ska fixas så är krigarbussen tiptop och redo för överlämning till KS18.
Plus att jag ska montera ny flagga, den gamla fastnade i takräcket och gick sönder när vi var ute och åkte i helgen.

Jag har även varit ett under av effektivitet, jag fick ett mindre roligt besked igår vid lunch; Du ska ha flyttat ut från ditt rum senast klockan tolv i morgon. Flytta ut, ja det betyder sortera allt i tre högar, skicka hem, flytta till nya boendet i baracken och det jag ska lämna in.
Sen ska det packas, bäras till bilen, köras, bäras till baracken, packas upp, hängas in... Pust. Plus att mitt gamla rum ska städas, dammas, våttorkas, det ska hämtas rena sängkläder på förrådet. Grattis.
Men jag hann klart, med tre timmar till godo.
Jag var verkligen, verkligen INTE på bra humör dock. Jag visste att jag skulle behöva flytta men jag hade räknat med att jag skulle ha helgen på mig åtminstone.
Det här är den gröna firmans fantastiskt dåliga planering. IGEN.

I lördags kväll var vi bjudna på grillkväll, men se, då öppnade sig hela himlen så det var bara att glömma. Ösregn. Hm.
Vad göra? Jo, jag sprang så klart upp och bokade vårt tv-rum och sen drog jag ihop en filmkväll. Fem personer blev vi, och först tittade vi på nya Batmanfilmen, eller, de andra tittade, jag låg mest bakom en kudde och tyckte det var läskigt som vanligt!
Sen var vi tvungna att titta på en annan film så att jag skulle kunna sova sen, så då tittade vi på "Surfs up" och DET var en film mer i min smak...

Nu börjar det närma sig, tiden för beslut har kommit.

Jag har lyckats skjuta upp jobbstarten till första december till att börja med. Men... Jag vet inte riktigt vad jag vill.
Jag måste nog hitta på något annat.

Och nej. Brevet kom inte igår. Tisdagar får vi ingen post så i morgon. I morgon kanske. Det kanske också innehåller något som gör att jag måste börja fatta beslut. Läskigt värre.

Av Lina - 4 oktober 2008 08:58

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: Just nu, fyra. En till mitt rum, en till jobbet, en tömningsnyckel och en låtsasnyckel som det står ”Key to my heart” på...
Vilken svordom använder du mest: Fan.
Äger du en iPod: Ja, faktiskt! En sprillans ny mattsvart iPod classic 80GB.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 05.15 så jag kan snooza två gånger innan jag måste gå upp.
Hur många resväskor äger du: Två små på hjul och en 65 liters ryggsäck.
Var köper du dina matvaror ifrån: Just nu, Albi, hemma är det mest Willys och ICA.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Helt klart.
Har några av dina vänner barn: Ja, dock inga av mina närmaste.
Har någon någonsin kallat dig lat: Ja, det händer. :)
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: Med tanke på hur ofta jag varit hemma hos min cd-spelare senaste året så är det förmodligen fortfarande ”Absolute Christmas”...
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Ja.
Vad åt du till middag: Igår åt jag sallad till middag.
Använder du huvtröjor: När jag är hemma är det mitt mest frekvent använda plagg. Här nere har jag ”bara” tre...
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Ja.
Vem var den sista som ringde dig: IT-avdelningen som ville ha vårt faxnummer.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Stå-brevid-och-titta-på, är det en attraktion? Annars kaffekopparna då.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det tror jag absolut att de gör, framför allt här nere.
Vilket riktnummer befinner du dig i: Inte den blekaste aning. Landskoden är dock +381.
Tittade du på tecknat när du var liten: Ja, en del.
Hur många syskon har du: Två storasystrar.
Är du blyg inför det motsatta könet: Ibland, inte alltid.
Äger du några band t-shirts: Nix.
När flög du senast? Den 18/8.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Fyra barstolar.
Pratar du några andra språk: Engelska och här kör vi mycket med kroppsspråk och gester också.. ;) .
Diskar du din egen disk: Nej. Men hemma är jag så illa tvungen.
Har du gråtit offentligt: Japp, massor av gånger.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Oja, ofta.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja, jag funderar på en tatuering.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Nej.
Kan du kasta macka: Näe.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.
Vad har du med dig in på bion: Popcorn, cola och sällskap.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Svenska.
Gillar du att flyga flygplan: Inte överdrivet, nej.
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Det säger sig självt att den frågan inte går ihop rent tekniskt.
När sov du senast på golvet: i mars, innan jag slängde ut slarvmajan ur min lägenhet.
Vilken är din favoritdrink: Har ingen.
Gillar du din boendesituation: Hemma, ja, absolut.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Jag kan fungera på fyra, men åtta är optimalt.
Äter du frukost dagligen: Här, alltid, hemma, nej.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Inte direkt.
Vilken är din favoritfrukt: knallgröna äpplen.
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 27..!!
Tror du på liv på andra planeter: Ja.
Tror du att Gud är man eller kvinna: Well.. Man.
Hur valde dina föräldrar ditt namn: Det var mamma som valde, har jag för mig, minns inte riktigt varför.
Gillar du senap: Nej.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Kanske!
Sover du på sida, mage eller rygg: Ja. Alltihop.
Tycker du om att krama folk: Ja.
Skulle du säga att du är trendig: i skitig m90 och dammiga Magnumkängor? Nej!
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: ingen, jag har aldrig tittat på Star Wars.
Tycker du att du är attraktiv: Haha. Nej.
Vad är du allergisk mot: Skaldjur och korkade människor.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Inte den blekaste aning! Mamma, vad säger du?

Av Lina - 3 oktober 2008 22:21

Hej!

En vecka - tills jag måste lämna mitt rosa rum till förmån för en skrubb, jag menar, en barrack i människobyn. Hua. 240 soldater på en yta stor som en skolmatsal, det kommer att bli väldigt trevligt. Många nya baciller att bekanta sig med för oss som är vana att bo ensamma.
Tur jag delar skru... barrack! med Stina i alla fall.

Två veckor - till den stora ruschen på jobbet. Stora sista inlämningen. Jag har redan börjat ladda mentalt. Jag kommer att behöva det. Energi till huvudet i massor.

Tre veckor - då har vi stängt. För gott. Plockat ner skylten, avvecklat oss själva och inlett förändringsarbetet för att Försvaret ska kunna inveckla sig i en ny komplicerat korkad verksamhet. Gröna firman i ett nötskal.
Här gör vi ingenting enkelt om man kan göra det krångligt.

Fyra veckor - då ligger jag i min egen säng, i min egen lägenhet, i min egen fantastiska hemstad.


FYRA VECKOR. Kan ni förstå det? Nej, inte jag heller.

För övrigt så kommer postsäcken som kommer på måndag förmodligen innehålla något som får mig att gråta igen.
På gott eller ont, det får tiden utvisa.

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards