Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Lina - 10 oktober 2008 16:04

Hej igen.

Tror jag fått ihop tillräckligt med ord för att skriva igen. :)

Jag var ganska ledsen i onsdags kväll, så jag hoppade över filmvisningen i mässen och höll mig i min barack i stället. Som tur var så har jag vänner som inte accepterar sånt, utan ger mig sällskap, uppmuntran, kramar och får mig på bra humör igen. Tack, du vet att jag uppskattar det otroligt mycket! <3

På jobbet har vi börjat få en del att göra, det är paketrusch och i samband med att alla måste flytta i helgen så blir det mycket som sorteras ut och skickas hem. Det ramlar in paket i en sällan skådad ström.

Igår morse frågade skyttekompaniet dessutom om vi kunde ställa upp och jobba i maingate under natten, så mellan kl 22-06 satt jag i vakten i natt.
Sov som en klubbad säl till kl 12, masade mig upp och åt lunch och sen har jag försökt jobba lite, men huvudet hänger inte riktigt med... ;)
"Öh, 22 + 8...Ehum. Ja! Trettio!" ;)

Igår kväll var jag lite sen till spinningen, jag skulle börja köra kl 20, men kom bara ett par minuter innan eftersom jag haft problem att hitta min cd-skiva i villervallan i baracken. Jag visste att jag hade fyra anmälningar till passet, men när jag öppnar dörren är det fullsatt. Det är folk på alla cyklar! Det meckas med diverse verktyg för att få även de mindre hela cyklarna funktionsdugliga, det plockas bort innebandysarg för att få plats och vi hade förmodligen kunnat generera ström att hålla campen lysande i veckor.
Tolv personer, två italienare, en slovak och resten svenskar, så det fick bli ett pass på engelska, vilket var synd, det är lättare att peppa på svenska.

Men jag hade en kick efteråt som höll mig i gång i flera timmar efteråt. Häftigt! En snabbdusch så bar det av till vakten sen.

Nu har det gått en vecka igen, så nu är det bara TVÅ kvar tills vi stänger och TRE tills jag är hemma.

Jag både längtar och bävar...

Ovido - Quiz & Flashcards