Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Lina - 29 augusti 2008 17:21

...minsann, för idag öppnar mässen!

Så det blir till att tassa hem efter middagen och stryka på snyggaste skjortan, pressa på m90-brallorna lite och packa en väska.

Jag tar mig en sväng ner till människobyn och får lite färg i håret igen, komplett med dusch och allt i hygiencontainern. Intressant upplevelse för oss stabshusbor. Läskigt värre!

Chefen har lovat hjälpa mig, för nu syns det att jag är blond, hemska tanke. :) Det försöker jag ju dölja så gott det går. Även om det kanske inte är heeelt lätt, hör bara på följande historia, som utspelade sig i krigarbussen igår på väg till flygplatsen.
Vi passerar precis ett stort vägarbete, som sträcker sig ett par kilometer, undertecknad sitter vid ratten och fäller följande kommentar;

"Men varför har dom ställt skylten nästan mitt i vägen?!" samtidigt som hon väjer för en utplacerad 20-skylt i 70 km/h.
Chefen skrattar gott och säger;

"Ja du, UNDRA varför..?!"


Hoppsan. :) För att citera guldsergeanten;
"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."
Precis så är det.

Nu har jag inte tid med det här, nu måste jag gå och piffa till mig.

Livet har återvänt till Camp Victoria!
 

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards