Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Lina - 15 augusti 2008 20:13

Tisdagens utflykt till Furuvik med syskonbarnen blev en succé.
Vi kom dit lagom till att de öppnade och blev kvar till efter kl. 16. En heldag! Det var massor att titta på, djur att klappa, karuseller att åka, matsäck att äta. Full rulle hela dagen. Jag var rätt trött när jag landade på huvudkudden, efter att ha ätit middag med syster H och familjen.
Jag insåg också att jag kanske kan bli en rätt okej mamma ändå, trots att jag köper mina bullar på ICA och låter barnen åka karusell själva eftersom jag är för feg.. ;)

I onsdags var jag först till Sara på en ansiktsbehandling, otroligt skönt.
På eftermiddagen målade jag staketspjälor i garaget med pappa, det var avkoppling på hög nivå. På kvällen gick jag och mamma en promenad med Hugo i blåbärsriset.

I går körde jag och Skolådan till Västerås för att träffa min kusin med sambo.
Jag lyckades åka vilse i Sala (!) och kom en helt annan väg in i Västerås, som tur var tog jag mig till rätt adress i tid. Jag var ute i god tid som omväxling, det underlättade något...
Det var jättekul att träffa både min kusin och hans sambo, det var över ett år sedan sist så vi hade en del att prata om.

Skolådan ser dock ut som skräp, den var grön, blank och välpolerad när jag for från Torsåker. Nu är den brun, nedskvätt och ser ledsen ut... :/ Jag får ta tag i det där på söndag.

Idag har jag och mamma kört ett shoppingrace i Dalarna, först Sågmyra och Lager 157, sen Insjön (komplett med besök på Clas Ohlson och allt!) och sist Kupolen i Borlänge. Kom hem med; tre Höganästallrikar, fyra Höganässkålar, en Höganäspajform, en lång svart tunika, en hårblås, åtta par strumpor, ett läderbälte, ett par örhängen, en hårklämma, en bok, ett kollegieblock, ett litet block och ett par capribyxor. För sammanlagt åtta hundra kronor. Fynd eller fynd?! Bäst var tallrikarna, som kostar 140:-/st i vanliga fall, nu gav jag 35:-/st! :)

Nu sitter jag här, trots att jag egentligen borde gå och packa stridsutrustning inför morgondagens strapatser med min HV-pluton.

Jag som lovade att inte komma ner på kryckor på måndag. Oj!

Ovido - Quiz & Flashcards