Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

En sån där dag igen

Av Lina - 20 mars 2010 22:03

"nej, jag såg mig inte för
var jag satte min fot
jag gjorde mina misstag
lät det mörka slå rot
jag vill vända blad nu
vill börja om
ett nytt kapitel
en annan sång


och du sprang i solen
på den varma sanden
gudarna log
och höll dig i handen
jag visste redan då
att det bara var en dröm
jag kan se det så tydligt
igen och igen


jag hoppas du mår bra
var du än är
en dag i en framtid
så kanske vi kan sluta fred


och rytmen av ett ensamt hjärta
slår sina ensamma slag
och utanför mitt fönster
gryr en ny dag

juryn börjar samlas
och harklar sig
lutar sig framåt
och stirrar på mig
han där är skyldig
till att inte våga tro
på en riktigt kärlek
av kött och blod

och är det inte krig
så är det fredsförhandling
denna vilsna själ
i sin ständiga förvandling

och rytmen av ett ensamt hjärta
slår sina ensamma slag
jag vänder mig om i rummet
men här finns bara jag"

Mauro Scocco/Ratata


Det har varit en bra dag, med strålande sol, femton grader, morgonpromenad i morse, soldäcket på lunchen, medaljparad och fin middag och en fullpackad bil hela dagen.

Lik förbaskat hjälper det inte.

Litet och taggigt inuti, och ledset och i stort behov av en kram.


"jag har rest över länder
över vidsträckta hav
och hur jag än försöker
så går tankarna tillbaks

och hjärtat det dröjer sig kvar
där det en gång blev lämnat
där söker det ett svar
och hjärtat som gör som det vill
som vill veta vad som hände
som vill älska en gång till

och här finns inget mer att hämta
jag borde ha gått hem för längesen
men jag återvänder alltid
för att känna nåt igen"

"jag saknar dig
till och med dina sämre sidor
din envishet
och alla dina tvivel

jag saknar dig
ja det låter ganska platt
men jag skulle göra vad som helst
för att ha dig här inatt

och vad ska man säga
till nån som inte hör
när det inte längre spelar roll
exakt vad man gör

du har börjat om
man får väl säga lycka till
jag har aldrig varit typen
som vet vad jag vill

...


ja så kom, kom, kom
kom och gör mig hel igen
kom och gör mig trasig
gör mirakel, gör vad du vill"

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards