Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Långa dagar, vakna nätter

Av Lina - 4 december 2009 21:55

Igår var det en sån där dag igen. En sån där springa-i-korridorerna-dag. Eller kväll. Nästan natt.

Började med trassel på eftermiddagen, presentationen vi skulle köra idag gick inte att köra i befintligt system. Njet. Så vi fick störta över till en av våra sektioner och låna en laptop. Bra, då fungerade presentationen. Men tänk om laptopen inte gick att koppla till projektorn på det stället vi skulle till, vad gör man då?
Jo, man lånar en portabel projektor. Så då sprang vi och gjorde det.
Då måste man ha en jääättelång skravsladd. Så jag rotade fram en sån också. Phu.

Sen gick jag till gymmet och körde ben. Tungt. Jag har inte kört tungt benpass på.. flera månader tror jag. Klev in på vårt NSE för att hämta vatten (åt fransyskan som varit sjuk i två dagar). Blev kvar och pratade med en av majorerna och då slet chefen upp dörren och sa "Jag behöver dig på kontoret NU!" så jag fick springa hem, tvätta av mig, hoppa i uniformen, springa till kontoret och fick veta att vi var tvungna att göra om presentationen. Då var klockan 21.

Klockan 00.30, ungefär, landade jag i sängen.
Efter att vi sprungit, googlat, printat, fipplat, svurit, väckt folk, kliat oss i skallen, helt utan några som helst skrupler stulit bilder från Internet till presentationen....

Sen kunde jag inte sova. För att jag var så uppe i varv. För att det var svinkallt på rummet eftersom fransyskan haft fönstret öppet. Och för att nämna dam snarkade.
Ooooh. Men med lugna, djupa andetag, tankar på något fint, en extra filt och öronproppar så somnade jag till slut...

Idag körde vi presentationen. Eller, chefen körde. Jag satt i bilen utanför och höll tummarna. Allt fungerade. P H U . Utan vår laptop och utan vår medhavda projektor och utan tio meter skarvkabel. Men ändå.
Tänk om. Det är lika bra att köra med livrem och hängslen och koppel och säkerhetsbälte..


Jag har för övrigt träningsvärk i mina ben. Sånt gillas. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards