Alla inlägg den 6 december 2009

Av Lina - 6 december 2009 08:36

Slutet på gårdagen blev också bra. Slutade jobbet lite tidigare för att hinna plugga, men pratade mest på MSN... :) Systerdottern och senare även syster var ju online.

Efter det fortsatte det roliga med Operation Pepparkaka. Alla mallar är klara och nu väntar bara det näst roligaste och det allra roligaste momentet.. :)
Dvs bakning och ihopsättning!

Sen trillade jag vidare till svenska campen och hann med två tjänstesamtal innan jag kastade på mig träningskläderna och hoppade på cykeln. Blev ett ovanligt svettigt pass faktiskt. Jag var nöjd och det var visst deltagarna också.
Efter det gjorde jag som fröken T sa "lördagsdusch" med inpackning och hela köret. Skönt att ha ett badrum helt för sig själv och kunna ta tid på sig, inte som här, där det i princip alltid är kö, åtminstone på morgonen.
Sen packade jag in alla saker i bilen, svängde förbi folket på Moose bar, vidare till Muddy, pratade lite skit där, fick sällskap och gick på välbehövligt kvällsfika. Mycket prat blev det och vi redde ut saker som varför mitt sällskap kände igen mig så himla väl, det visade sig att vi träffats och samarbetat en del under den sjukt intensiva inlämningen i skarven mellan hans förra och min förra mission, mellan 16 och 17 alltså. Så, även det mysteriet löst.
Efter det var det bara att dra hem igen!
Hade tur, fransyskan var fortfarande vaken, så jag behövde inte ens smyga fast klockan var 23. :)

Idag står det vila med stora bokstäver på Lisas superschema. Så då gör jag det. En liten, liten promenad kanske det blir, men ingen styrketräning och ingen löpning. Ganska skönt! Mina ben är fortfarande lite stela, men faktiskt hjälpte spinningen, tvärtemot vad jag trodde.

Dagen ägnas alltså åt plugg, bak, lite tjänst, mer plugg, mer tjänst, och sen ska jag titta på en film som kom med posten igår; "Flickan som lekte med elden". Oooh!
Lutar åt film&popcornkväll. OM jag är klar med pluggandet alltså. Bäst att börja!

Ovido - Quiz & Flashcards