Direktlänk till inlägg 24 november 2009

En bra dag

Av Lina - 24 november 2009 17:35

När jag nyss klev innan för dörren höjde fransyskan på ögonbrynen, tittade på klockan och sa "redan?!".
Säger kanske en del om när jag brukar ramla hem från jobbet... :)
Men idag har jag protokollsskrivande på svenska på agendan och då får jag vackert använda min egen dator.

Att sluta tidigt har sina fördelar, det betyder att jag kan spendera en hel timme på spinningcykeln med Hamilton, en halvtimme i gymmet och ändå hinna duscha innan kvällens möte. Whehoo!

I övrigt har jag kört en storstädning som till och med mamma skulle bli stolt över idag. Vi har bytt admin, och den förra (och MÅNGA före honom!) älskar tydligen att spara på papper och gammalt rassel typ cd-skivor med presentationer från år 2003. Den nya adminen är dock som mig, för även om jag privat har en salig röra på mina papper så vill jag ha ordning när jag ska jobba. Jag vill veta vart jag har sakerna och jag vill kunna få en överblick över saker och ting.
Så jag har slängt. Kört i tuggen, slängt, tuggat, slängt, skrattat, tuggat, skrattat lite till. Hittat inte mindre än tre förstahjälpenlådor. Roligt med dessa är att de utöver plåster och gasbinda innehöll näsdukar, hydrokortisonsalva och japanskt lipgloss med citronsmak. Hm?!


Har slängt en miljon inaktuella papper, ungefär lika många pennor som torkat ihop, jag har sorterat, märkt upp lådor och hyllor, sorterat lite till och till slut kom dansken in, tittade på mig, alla mina lådor och prylar i raka rader och sa "Jag ser att vi har fått en kvinna till sektionen. ÄNTLIGEN!" =)


Tre sopsäckar skräp, nästan lika mycket i tuggen och en ordning som förhoppningsvis håller i sig ett tag.. Plötsligt har vi ett GOLV också, som inte är förvaringsplats för kopieringspapper (som nu ligger på märkt hylla i märkt skåp i stället) eller för vattenflaskor (som numera står i ett annat skåp).


Nä, nu ska jag cykla. :)


Kram!

 
 
Ingen bild

storasyster

24 november 2009 18:09

ööööö....hallå...låter inte som den Lina jag känner å jag har sett hennes lådor med papper..uhhhh..
Ja träna av dig lite energi nu för det låter som d e gott om d.å d e ju bra..sköt om dig kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards