Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Nytt hem

Av Lina - 13 november 2009 18:12

Så har jag hittat fransyskan och fått nytt boende. Vi har flyttat ett hus närmare matsalen och ett rum åt höger (korridorerna ser likadana ut i övrigt), annars är allt som vanligt. Den nya corimecen, plåtlådan alltså, är dock i betydligt sämre och skitigare skick än den förra. Ligger bl.a en rätt läbbig matta på golvet som jag ska slita ut i helgen och sen ska här skuras.

Har dock flyttat över alla mina saker och även kånkat lite möbler fram och tillbaka. Byt kass stol mot den hela jag hade osv. Det är ändå ingen som ska bo där eftersom det är målning på gång.


Är tillbaka på jobbet också, vilket känns skönt. Jag hade lagt en lapp på bordet sista kvällen innan jag åkte hem där det stod "Gentlemen, have a nice week and I'll se you next Friday! /Lina" och nu låg den på mitt bord när jag kom tillbaka "We will, but we MISS YOU!! /The Boys" Haha. Dom är bra roliga ibland. De jublade till och med när de såg mig i morse. Jösses. Har bristen på kvinnor i branchen verkligen tagit dem så hårt? :)


Har träffat min nya kollega och det verkar vara en rolig herre. BRA. Det behövs...
I övrigt har jag fått en ny titel idag då jag plötsligt blev presenterad som assistent till assistenten, öh, lite förvirrat där ett tag innan vi fick det utklarat att vi faktiskt är assistent åt varsin chef, och bara för att jag är 22 år yngre än den andra assistenten betyder det inte att jag är hans hjälpreda.. :P


Nu ska jag slänga på mig träningskläder och avsluta det konditionspass jag fick avbryta i morse efter att ha fått helt galet ont i mitt trassliga muskelfäste på baksida lår. Det var en hoppande och linkande korpral som kravlade hem. Men stretch, en väldigt varm dusch och liniment har förhoppningsvis gett resultat.

Dessutom strejkar det sällan när jag cyklar. Så cykel får det bli och sen styrketräning, som jag längat efter hela leaven.

Fick dock uppsöka sjukhuset här av en helt annan anledning idag dock, skar mig i fingret under flyttandet så blodvite uppstod. Kunde inte hitta några plåster så jag fick helt enkelt titta in på sjukan och en snäll tysk sköterska plåstrade om mig. Det var nog hennes enklaste arbete idag.. :)


Bäst att sätta fart nu då. För ikväll åker finskjortan på och sen bär det av till svenska campen för att försöka vinna ära och berömmelse på quizet. :)

 
 
Helen

Helen

15 november 2009 07:41

Hoppas du får en skön söndag.
Kram

http://famstenstroms.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards