Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Sol, skavsår och överlämning

Av Lina - 13 april 2008 16:26

Hej igen!

Nu har jag tid att lämna en lite utförligare rapport om livet.

- Vädret
Vi hade 22 grader i skuggan framför kontoret igår. Tjugotvå. I skuggan.
Varmt och gött! Tur vi har AC i bilen...

- Hemlängtan
Nej, faktiskt inte. Jag håller den i schack med att skriva brev och prata i telefon med nära och kära.

- Boendet
Kommer det bilder på snart. Men jag bor på ett eget rum som är ca 2,5 meter brett och 3,5 meter långt. Till det hör en liten hall samt ett badrum med dusch som jag delar med min chef. Det är lite institutionsvarning över det hela men jag har försökt göra det mysigt. Snart kommer det foton jag har beställt på syskon och syskonbarn så jag har mer att sätta upp på väggarna.. :)

- Maten
Är väl...okej. Jag är inte så där alldelens överväldigad, men men. Jag blir mätt, flera gånger om dagen.

- Hälsan

Är god om man bortser från att jag fick sjukmönstra redan i torsdags pga. stora skavsår på båda hälarna. HM. Sjuksyster har tejpat ihop mig efter konstens alla regler men det gör ont som bara den att sätta i höger häl. Gaah. Måste på ny tejpning i morgon.

- Träning
Jag går (skavsåren till trots) fem varv runt campen varje dag. Varje varv är 1.2 km långt så det blir några meter varje dag.

- Jobbet

Börjar komma in i det, men det är mycket att tänka på när det gäller annan valuta, andra rutiner, manuell redovisning och så vidare. Phuuu.


- Människorna

Jag har insett att jag ska tacka någon högre makt för att jag får åka med de här människorna. Jag är så glad att jag får lära känna dem. Det går inte en timme utan att man blir påmind om vilket guldgäng jag fått komma in i.
TACK!

Nu ska jag.... gå och äta! Gör vi någonsin nåt annat än äter?!
Åjo, idag hade vi överlämningsceremoni, komplett med fanvakter och uppstassade fanbärare. Det var givakt och lystring ställ och skyldra gevär till höger och vänster.
Så vi gör faktiskt annat än äter. Ibland.


Och det vore kul att höra lite vilka det är som läser... Ser ju att ni tittar in titt som tätt men det vore skoj att få några kommentarer också!


KRAM!!

 
 
Kindman

Kindman

13 april 2008 19:33

Jag läser!!! Kram kram!

http://www.arrdiz.se

 
Rebecca

Rebecca

13 april 2008 21:34

Jag är din blogg trogen :) Skönt o höra att det går framåt! Gävle är inte riktigt detsamma utan en fika på Georges.. Många kramar

http://somedaysoon.nu

 
Ingen bild

Jessika

13 april 2008 22:02

Tittar varje dag om du har skrivit något nytt.. Det är såå kul att läsa om dina äventyr ;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards