Alla inlägg den 28 april 2008

Av Lina - 28 april 2008 18:29

Hej!
Har egentligen inte så mycket att berätta, det händer ingenting fast ändå händer det massor. Skumt.

Idag har jag vårdat min bil, efter konstens alla regler. Vänt upp och ner och ut och in på den och skurat.. Lera överallt.
Kollat alla olika vårdpunkter, legat under bilen och tittat, varit under huven, i skuffen, kollat takräcke och dragkrok och... Ja, ni fattar.

Vårt största problem just nu är hur vi ska bli av med duvan som flyttat in i trädet utanför mitt fönster. Den låter hela j*vla morgonen, sätter igång kl 4.30 Suck! Jag har hotat den med att om den inte slutar kommer jag sättandes med Glocken rätt som det är, men den verkar inte ta någon notis om dödshotet tyvärr.

I och för sig går jag upp en timme senare, kl 5.30, och går ut på promenad med Stina. Fem varv runt campen brukar det bli, och varje varv är 1290 m har jag fått lära mig idag.

Helgen var lugn, i fredags var det quiz i vanlig ordning, sen barhopping ner till mässen och lite biljardspel. Lördag kväll spenderades också på mässen, men då spelade vi kort. I söndags jobbade jag lite och sen fick jag hänga med ut i bussen och kika lite. Tyvärr var inte kameran med, så vi får göra samma resa en gång till. Vi var till monumentet och sen shoppade vi förstås. (Jag köpte en t-shirt att träna i...)
Förrådschefen tog oss på sightseeing också, vi fick se strategiska punkter från kravallerna år 2004.

Nu ska jag duscha och sen blir det nog mässen en stund. Igår somnade jag tidigt efter att ha tittat på fyra avsnitt av Prison Break i sängen.
Sover som en prinsessa under mitt rosa påslakan.
Ja, tills duvan sätter igång på morgonen förstås.....

Ovido - Quiz & Flashcards