Direktlänk till inlägg 10 februari 2008

AK5, lumparliv och nedräkning pågår

Av Lina - 10 februari 2008 18:35

Har varit iväg och levt lumparliv igen, hela helgen. Träffat nästan hela plutonen och gaggat minnen till höger och vänster. Bodde på kära gamla Kasern, i MIN säng, på MITT logement. Nostalgi...
Sjukt skoj!

Fick även en pik om att jag uppdaterar bloggen för sällan, så jag kontrar med att NI kommenterar för sällan! :)
Får man ingen feedback så vet man inte om det är någon som vill läsa...

Idag är det exakt tre veckor kvar tills jag rycker in igen och det börjar kännas väldigt pirrigt! Har börjat packa saker jag ska ställa undan, saker jag ska skicka ner så jag får dem på plats och saker jag ska slänga.
M som ska bo här delar av tiden jag är borta ska inte behöva brotta sig in i linneskåpet till exempel.
Jag jobbar bara fem dagar till, FEM! På fredag har jag lovat att bjuda på räksmörgås (jättegott, synd bara att jag är allergisk....). Direkt på fredag eftermiddag kastar jag mig i Skolådan och drar tillbaka till Kasern för att åka vidare på vinterutbildning på ArtSS, långt ute i de djupa skogarna.
Vita blixten, bo i tält, tolka efter bandvagn, kan det bli roligare?
Antagligen inte!

Annars då, jo, på torsdag ska jag till ögonläkaren och få ny bedömning. Hoppas och håller tummarna hårt att allt ser bra ut.
Jag tycker själv att jag har fullgod syn, vilket märktes idag när vi låg på skjutvallen och lärde oss att skjuta AK5. Jag såg tavlan precis lika bra som jag gjorde med linser förr. Förvånade mig själv genom att vara bäst i knästående skytte idag, det som jag var sämst på tidigare. Mystiskt.
Gjorde ett par snygga serier så jag är mer än nöjd. Att jag sedan sköt en serie som tog överallt UTOM där de skulle ta - det tar jag som en bonus. 

Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp ett lass tvätt, sen ska jag nog skutta i säng, titta på ett avsnitt av Gossip girl och sen sova. Lång dag i morgon, jag jobbar kväll. IGEN. Segt! Men det är min sista kvällsvakt (någonsin?) ute i Skutan så jag ska inte klaga egentligen.
Sista arbetsveckan - sju dagar till semster - 21 dagar till inryck.

Livet flyter. Även utan dig.

 
 
Kindman

Kindman

10 februari 2008 23:07

Jag läser!!!! Fast precis som alla andra är jag dålig på att kommenter...men du har väl läst högskolekurs i telepati *Rydbeck ler* så du borde ju veta att jag läser ;)
Men tack för en trevlig helg, vad vore Dp-07 utan tant&tant???? Nu ska jag ner och valla skidorna inför helgen....å träna lappkast :P
Há det gott vännen!! Ses snaaaart igen!
kramkram

http://www.arrdiz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards