Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

In i dimman!

Av Lina - 12 januari 2008 19:07

Så är dagen D snart här - på tisdag lägger jag mig under "kniven" och kommer förhoppningsvis ut som en ny människa.
Lasern ska ta bort mitt synfel som är att betrakta som grovt, jag har -5,25 på höger öga och -4,75 på vänster.
Det är svårt att förklara hur jag ser, men utan mina glasögon eller mina linser är omvärlden skarp till ungefär tjugo centimeter framför ögonen, sen blir det allt suddigare. Jag ser bara en stor röra av färger. Läsa böcker kan jag göra utan glasögon där går gränsen ungefär.
Vet att jag, när jag gick i skolan, hade stora problem när vi var på exempelvis badhuset med klassen, fick memorera vad alla hade för badkläder eftersom jag inte kunde se deras ansikten.

Har haft glasögon sen jag var tolv år, vilket är mer än halva mitt liv. Hög tid att göra något åt det!

Jag är nervös, men som tur är har jag pappa med mig att hålla i handen. Jag kommer inte att vilja ha ögonen öppna första dagarna eftersom jag kommer att vara grymt ljuskänslig.
Så hur resultatet blev får ni veta i slutet av veckan!

Veckan som gick var en ganska strulig vecka, träningen gick bra men sen var jag så korkad att jag åt räkor i onsdags och fick så klart ont i magen som bara den hela onsdag kväll och hela torsdagen. Har förresten fortfarande ont till och från. Hm. På torsdagen fick jag kompa ut från jobbet och åka hem, la mig i sängen och sov. Och sov. Och sov. Sov hela eftermiddagen, hela kvällen och hela natten. Vaknade inte förrän klockan ringde 5.20 på fredag morgon. Så nu är det avbryt på samtliga skaldjur. Big no no!


Skolådan gick rakt genom besiktningen - blankt papper!
Hejja! Min lilla skolåda, va! Farbrorn tyckte jag hade en riktig pärla. Jag sträckte på mig ungefär en halvmeter. :) Som tack för det har jag varit på OKQ8 och köpt nya torkarblad och en glödlampa idag, ska pyssla om den lite när jag är hemma i veckan. :) (Glödlampan är för att den ena framlyktan la av MITT i besiktningen.. oopss! Men farbrorn gav lyktglaset en bestämd klapp så lyste den igen. Phuu! Bäst att byta innan den blir enögd för gott dock)

Var och hälsade på norskan i måndags, hon hade vääärldens sötaste Linnea med sig, och uj va kär jag blev! Lillstumpan!
Vad måste hon bo i Oslo för?!

Skulle ha kört till Dalarna i torsdags men med dumma magen så gick inte det, så jag får lugna mig till efter nästa helg när jag är på benen igen och får köra bil. Fröken K - blivande fru F! - fick vänta med middagen tills dess. Tyvärr. Jag sörjde det riktigt ordentligt, jag som längtat sååå. :(

Nu ska jag försöka hitta min soffa under alla böcker som jag slängt ut ur bokhyllan. Städning kallas det, men faen vet, när jag städar blir det alltid stökigare än det var innan. HM! Måste försöka få ordning här igen, det ryktas om att det blir partaj grande här 29 februari. Ja jaaag vet inte, men det sägs att inbjudningarna går ut i veckan... ;)

I morgon ska jag på nioårskalas. Mitt gudbarn som jag, i folkdräkt, bar fram till dopet på Lassas i ösregnet på midsommardagen 1999, fyller hela nio bast! Kan någon fatta vart tiden tog vägen?!
Träffade henne igår, hämtade på innebandyträningen eftersom storasyster satt på akuten med förmodad bruten stortå! Visade sig vara en stooor spricka, stackars stackars! :( Går inte så bra för min storasyster just nu. Otur heeela tiden.


Nä. Skotta fram soffan, ligga ner och titta på film - ja tack.

Vi hörs när jag har synen åter!


Kram!

Och en speciellt lång och varm kram till de halta och lytta; systern med ont i både tå och mage, samt till bästa herrn med magontet. Hoppas ni snart är pigga igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards