Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

ESC, full rulle och svar på frågelådan

Av Lina - 27 maj 2008 10:30

Hej på er!
I Kosovo har vi just nu strålande solsken och helt tokigt varmt. Det är sommar på Balkan kan man säga.

Jag har tur som större delen av dagen kan häcka på ett kontor som har AC... Och när jag är ute och åker har jag en bil med...AC. :)
Det är skillnad på att jobba här och jobba hemma, om man säger så.

Annars händer det inte så mycket samtidigt som det är full fart, det är rutin, chefen är fortfarande borta så jag sliter mitt hår över excelarken med jämna mellanrum. Jag och Excel är inte precis bästisar, utan har både en och två sammandrabbningar per dag.

Helgen gick toksnabbt, i fredags var det quiz och mässen som vanligt, i lördags åkte jag och pers.ass ut på en roadtrip i ösregnet och kom hem med lite småsaker. På kvällen var det skaplig fart på mässen, det var ju ESC på TV. Jag blev kvar både länge och väl och var ganska mosig på söndag morgon.. :)
Den morgonen fick jag med mig nytt promenadsällskap och drog ut på långpromenad, i solen, väldigt skönt var det. Efter att ha brunchat, jobbat och vilat lite bar det av på tjänsteresa igen. Konstigt nog kom jag hem med lite shoppingkassar också... Mycket märkligt.. ;)

Frågelådan gav klent resultat, men följande frågor kan jag svara på;
- vad finns att göra när man inte jobbar?
Vi har ett gym, vi har mässen och baren, det finns filmer och olika "welfarerum" att titta på film i, vi har bibliotek och en liten butik. Sen är man inte ledig så mycket heller. Vi sitter mest och pratar skit! ;)

- maten
Vi äter på en restaurang som heter Hell's Kitchen, tre gånger om dagen. Det är salladsbuffé, samt minst två rätter att välja på till lunch och middag. Plus soppa. Köket sköts av dels svenska kockar, dels lokalanställda.
Maten är helt okej, det är alltid svårt att få till det så att alla blir nöjda, men men. Vi blir mätta i alla fall.

- campen
Är ca 1,3 km i omkrets, lite avlång. Till största delen uppbyggd av tält, baracker och en del fasta hus. Jag bor i ett hus, de flesta andra bor dock i baracker, två och två. Man har nära till allt, det mesta ligger bakom hörnet.

Hoppas ni blev glada för svaren!


Kram!

 
 
Ingen bild

Ulrika

27 maj 2008 18:43

Skönt med lite redovisning så vi vet vad du gör:)Sköt om dig lilla syster..DU e BÄST!!Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards