Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Varje dag är en arbetsdag

Av Lina - 22 maj 2008 15:15

Så också namnsdagar och födelsedagar, uppenbarligen.

T A C K!
Till alla som har grattat via sms, i gästboken, skickat brev, kort och presenter... Och till alla de som uppvaktade på plats, så klart!
Det var länge sedan jag hade en sån rolig födelsedag!

Vad fick jag då? Jo;
- en vit träningst-shirt från Craft, hårinpackning och hårspray, som jag önskat mig, av storasyster Ulrika med familj
- en rosa t-shirt från Peak Performance från storasyster Heléne med familj.

- ett mystiskt paket som inte anlänt än (paket tar 4-6 veckor hit) av mamma och pappa, som kompletterade med att skicka två rör C-vitaminbrus och godis som brev också.
- en knep och knåpbok "Hänga gubbe" av Andreas
- ett badlakan från Marimekko från mina kära vänner här nere
- en handduk från Marimekko från Hell and dieselgrabbarna.

Plus brev, kort, sång och hälsningar i massor. TACK, igen!!

I övrigt rullar det mesta på. Jag har sovit lite för lite på sistone så i morse när klockan ringde var jag som en död sill och kom inte ur sängen förrän en och en halv timme senare. Helt olikt mig. Men tolvtimmarspass i vakten gör visst sitt till. Kliva av kl 00 och vingla hem och lägga sig efter att ha stått ute i stekande solen i full stridsmundering i X antal timmar, det kan göra vem som helst vimmelkantig.
Men jag hade kul, ack så skoj vi hade. Jag fick lära känna en hel hög med störsköna människor, som vanligt här nere, det är bra att vi får prova andra tjänster ibland och träffa folk vi vanligtvis inte jobbar tillsammans med. Vi får en helt annan förståelse för varandra.

Nu har chefen åkt på leave så nu är jag ensam kapten på skutan. Lite långsamt redan. Man är dessutom ganska låst på kontoret och bara det är lite knöligt ibland.
Men igår hade jag skylt på dörren, komplett med serpentiner som mamma skickat, där det stod "Kom gärna in och fika". Det hade stort genomslag och jordgubbspajen gick åt som smör i solsken. :)

Ikväll ska jag träna, extra mycket eftersom jag sov över min promenadtid i morse, och sen ska jag sova ikapp ytterligare lite. I morgon är det fredag, hornblåsning, quiz, barhäng och för att citera Rix morgonzoo; full fart mot helgen!

KRAM på er!

 
 
Ingen bild

ulrika

23 maj 2008 07:20

ahhha...så skönt att höra att d va en bra dag..Du var med mig i tanken hela dagen.. snart kommer du hem på ledighet..tänk vad tiden går fort.Ha en bra fredag å sköt om dig.kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards