Alla inlägg den 27 september 2007

Av Lina - 27 september 2007 19:05

Sen jag kom till Kasern har jag lärt mig en massa saker jag trodde att jag kunde redan. Men det här är som en nybörjarkurs i livet, så det är bara att lära om och lära rätt den här gången. Knepigt.

Bädda sängen till exempel. Putsa kängorna (nylonstrumpor is da shit!).
Se hel och ren ut på uppställning och ha håret i det förbaskade nätet som vi tjejer måste dras med.

Idag hade vi roliga övningar, vi lärde oss till exempel lite basic Krav Maga. Kul men det gjorde lite ont stundvis...
Sen fick vi lära oss att tejpa fötter, vilket kan vara bra inför nästa marsch.
Mitt i allt, där vi ligger och kravlar i motoroverall med svetten lackandes i pannan, tejpands varandras fötter, ja då kommer chefen för Livgardet förbi. Hej och hå...

I morgon springer vi Coopertest. Jag siktar på en tid under 15 minuter och på att INTE komma sist!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards