Alla inlägg den 27 december 2007

Av Lina - 27 december 2007 20:41

Så har jag uppdaterat med två LÅNGA inlägg, det första den 25:e och det andra den 26:e. Håll tillgodo!

Julen var riktigt fin, först hade jag den stora äran att jobba på lördagen, och vilken lördag det blev, phu, sen var jag ledig på söndagen och sprang som en tok på Köpis för att shoppa allt... Hem, packa och sen iväg till mor och far. På julaftonsmorgonen väntade jag på väckning som aldrig kom - tydligen var morgonrutinen rubbad och vi fick styra upp programmet efterhand. Knepigt. Jag får julklappar av mamma och pappa; en supermysig morgonrock, en pyjamas, en parfym och två böcker..!

Vi kommer i alla fall iväg på promenad med Hugo och sedan är det dusch och motsvarande innan vi far iväg till storasyster mitt i Kalle Anka...

Väl där äts det kopiösa mängder julmat och sedan är det julklappsutdelning. Jag får ett minneskort till min mobiltelefon, vantar, schampo och balsam.

Vi rullar hemåt och på juldagens morgon tar vi det lite lugnt, jag går en långpromenad med Hugo och sedan åker jag hem till mig. Städning står på schemat för det är fest planerad på kvällen.

Vid 18-tiden hämtar jag gästerna, tre törstiga grabbar, och vi tittar på TV samtidigt som vi skålar.
Vi drar vidare ner på stan, stämplar in oss på HB och sedan går vi på McDonalds så grabbsen får i sig lite mat. Återvänder till HB och rockar loss på dansgolvet. Har en jättetrevlig kväll!
Går hem genom stan på natten, lagom kallt men väldigt halt..!

På annandagen tar jag sovmorgon innan jag styr kosan mot mor och far igen. Mer julfirande och mer julklappar (en hårblås, pengar och duschcreme +  hudcreme). Julmaten är utbytt mot kalkon och porterstek och vi äter tills magen står i fyra hörn.

Idag har jag jobbat hela dagen, det var lugnt och skönt och inga stora skandaler.. :) Nu ska jag sova, för jag börjar bli förkyld. Måste vila mig för på lördag åker jag och mamma till Stockholm för shopping!

Ovido - Quiz & Flashcards