Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Påsk i föräldrahemmet

Av Lina - 23 mars 2008 17:01

Hej på er!

Har vilat upp mig i föräldrahemmet ett par dygn och är nu tillbaka i matchen igen. Någon har förärat mig sina baciller och jag har därför snorat, snörvlat och hostat senaste dagarna. Storasyster konstaterade att jag såg helt färdig ut igår kväll, alldelens svart under ögonen. Så jag tippade mig själv i säng och sooov. Betydligt piggare idag.

Och det är väl inte konstigt att man ser färdig ut när man har haft en tokintensiv men rolig vecka? Där det har varit ömsom lugna föreläsningar och ömsom helgalna övningar där ledarna kastar vedträn på oss?!

Det sistnämnda var en utmaning, att lita på sin utrustning, att den står pall för så väl sten som vedträn och brandbomber...
I full kravallutstyrsel var det bara att dra ner huvudet bakom skölden och låta träna hagla, det gjorde faktiskt inte ont!
Bild kommer!

Mycket teori och man blir så fort trött i huvudet nuförtiden, man är inte alls van att sitta still och lyssna.
Min guide har varit ledig och jag har å andra sidan inte varit ledig speciellt mycket heller. Har hunnit med att undersöka, och springa nästan helt vilse, i det lite längre spåret med belysning. Får hålla mig till det korta som jag nu kan springa utan problem i kolmörker..

I torsdags fick vi sluta till lunch, men vi hade tyvärr fått andra bud och hade biljetter till kvällståget, jag skulle få vänta nästan fem timmar på centralen. Fick dock boka om, pappa tog ut Skolådan och hämtade mig vid tåget så allt flöt på riktigt bra. Hann hem och vända och hämta några kvarglömda saker och sen vidare hem till mamma och pappa. Här har vi ätit mat så att magen står i fyra hörn, haft systrar, svågrar, syskonbarn och.. ja, en massa folk på mat så vi har haft fullt hus! En hund, en katt och en fågel på det så är det komplett kaos... :)

Idag "lånade" jag Skolådan av pappa och drog till stan, passerade köpis för lite shopping (ska på 8-årskalas i morgon) och sen vidare för fika med bästa Beccis. Kul att vi hann ses innan jag drar!

Nu ska jag gå och kika om det visas något vettigt på TV. Passa på när man kan avnjuta svensk TV liksom..! Bara två veckor kvar nu...
KRAM.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards