Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Lina - 14 mars 2008 17:20

Så är det helg igen. Jag klev på tåget strax före kl 14 och var hemma timmen senare, hur smidigt som helst.
Storasyster kom med min eftersända post och en madrass som jag ska sova på i helgen, jag har ju "sambo" numera. :)

Har inte hunnit hända så mycket sen sist, jag har varit på utbildningar och studiebesök samt sovit mycket och varit ute med herr L på löparrundor i becksvarta skogen. Varför välja elljusspåret när det finns ett spår som är tokmörkt..? Hm..

Laddningen med post innehöll inte mindre än tre färska veckotidningar, bara två räkningar samt ett brev från exsambon med en hett efterlängtad cd-skiva. Bara bra saker. :)

Helgen blir lugn, det är näst sista helgen jag är hemma så det gäller att passa på. Jag spenderar påsken hos mamma och pappa, helgen efter blir jag kvar i kungliga hufvudstaden över helgen med en avstickare till Eskilstuna eventuellt, sen är det bara en helg kvar innan det är dags att säga tack och hej för ett tag.
Har lovat storasyster att följa med och titta på tennis och innebandy i morgon, sen behöver jag göra en shoppingrunda på söndag och sen är det faktiskt dags att dra iväg hem till kasern igen. Nästa vecka vet jag inte hur jag ska klara mig för då är min guide ledig hela veckan. Vad göra?! Måste kanske försöka ta mig till mässen på kvällarna till och med. Jösses! ;)

Jag har fått papper från jobbet också - löneförhandlingen är klar! Fick faktiskt en liten höjning. Får retroaktivt från oktober så det blir nååån enstaka krona som ramlar in. Najs! :)

Nä, om man skulle ta och gå en långpromenad innan man lägger sig på soffan med gott samvete?

KRAM!

Ovido - Quiz & Flashcards