Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Mars, mars måne

Av Lina - 1 mars 2008 21:00

Så är det äntligen mars. Som jag har längtat...

Semestern är slut, idag börjar min tjänstledighet som sträcker sig till november. Svårt att ta in..!
Åker till Stockholm i morgon kväll, på måndag börjar allvaret.
Fick ett mail idag, från Sara, jag blev jätteglad att hon tog sig tid att skriva ner lite av allt det jag har att förvänta mig.
Det känns som om det gäller att vara beredd på det mesta..

Jag är lite trött idag. För jag hade fest igår!
Och vilken fest sen... Oj oj oj!
Vi var sammanlagt sexton personer på mina 43 kvadratmeter.
Det var..varmt! Men roligt, såå roligt!
Fick fina presenter (jag som inga presenter ska ha!) i form av dagbok, resejournal, choklad, hårvårdsprodukter, en fin kimono och presentkort på en av mina favoritkrogar i stan. :)

Starttiden var satt till kl 19, men eftersom ryktet gått att vi skulle bli många började det komma gäster redan kl 18.20, de ville ta en bra plats..
Samma gäster var de sista att gå hem också. :)

Tipspromenaden i trapphuset var en succé, där min gruppchef från Hemvärnet körde en bra taktik; han hörde att frågorna var om mig, och hämtade därför min ena storasyster och bildade lag med henne. Det var ett smart drag för de hade bara två fel. Då ska vi ha i åtanke att de även hade RÄTT på utslagsfrågan, "Hur många kulor är det i glasburken?". De gissade på 137 st, och det var rätt... Ett lag gissade dessutom på 138, så de var skärpta, mina gäster, bålen till trots.

Det blev en låda öl kvar, men jag tror ingen gick törstig härifrån. Sista sex gästerna gick hem kl 3! Jag slog upp mina blå i halv tiotiden idag så jag är ganska mör.

I torsdags var vi till Dalarna, jag och sju arbetskamrater. Vi shoppade loss på Lager 157 i Sågmyra och sen vidare till Insjön. Jag kom hem med två linnen, en klänning, en t-shirt, tre ljuslyktor, en skål, en handduk och en hel hög trosor. Trevligt!

Tror jag ska bädda ner mig nu, i morgon bitti rullar Skolådan hem till mamma och pappa tidigt som attan, vi ska äta Vasaloppsfrukost.
Lilla Skolådan ska stanna kvar där sen, pappa ska få ta hand om den när jag är borta. Kommer sakna den lilla lådan. Snörvel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards